Norges roforbund.png

Åpen dag hos Kristiansand Roklubb

Norges Roforbund og Kristiansand Roklubb inviterer til åpen dag 29. mai kl. 10:00-15:00 hos Kristiansand Roklubb. Opplæring i parabåter for personer med bevegelighet nedsettelse. I tillegg vil det være mulighet å prøve coastalbåter.

Roing er på mange måter den ideelle mosjonsidrett, og mange treningseksperter har lenge regnet roing som den perfekte mosjonsaktivitet. Den gir god belastning på store muskelgrupper som rygg, sete og lår, men gir også mye god trening til skuldrer, armer, legger og midje. I tillegg får blodpumpa og lungene kjørt seg skikkelig.

Gjennom rotrening får du:

• super kondisjonstrening
  • topp forbrenning
  • styrketrening for hele kroppen; rygg, mage, armer, bein, setemuskulatur.
  • balansetrening og koordinasjon
  • lagidrett
  • frisk luft og naturopplevelser

Kan alle ro? Hva kreves?
Ja, alle kan ro. Det eneste kravet vi setter er at du kan svømme.

Det er ikke alltid det er værforbehold så en må av og til regne med å bli våt – både av regn og sjøsprøyt.

Hver ror med den fysiske formen en selv har. Og den vil bli bedre med treningen.

Det er ikke nødvendig med fancy treningstøy, men gjerne noe vindtett.
Klubben holder båter og materiell.

Må jeg gå på kurs for å lære å ro?
Nei, men det er en fordel å gjennomgå et rokurs på forhånd. Det viktigste er at du har lyst til å ro. Opplæringen tar vi ofte individuelt. Roing er en teknisk idrett hvor en kan jobbe med teknikken hele livet, men ikke la det stoppe deg. Grunnteknikken kommer fort og så tas finpussen etter hvert.

Påmelding innen 26. mai til Gordon gordon_crowe@msn.com