Foto: Eirik Førde/Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité

Tilskudd til frivillig innsats for flyktninger og integrering

Agder fylkeskommune vil støtte opp om arbeidet som de frivillige organisasjonene gjør for å hjelpe flyktningene som kommer til landet, og legge til rette for fortsatt frivillig innsats for integrering av flyktninger i deres nye lokalsamfunn. Første søknadsfrist er 19. juni.

Frivillige organisasjoner og frivillighetssentraler som jobber aktivt med flyktningarbeid kan søke. Det innebærer at det kreves organisasjonsnummer, samt at det føres regnskap.

I det frivillige arbeidet for flyktninger oppstår det gjerne nye grupperinger av enkeltpersoner som gjør en innsats. Disse vil også prioriteres og kan søke og motta støtte dersom de er tilknyttet en frivillig organisasjon som kan være vertskap og søker for dem, eller at de sørger for å opprette en organisasjon og føre regnskap.

Les mer her.