Foto: Agder idrettskrets

Per Olav i Gjerstad IL

Per Olav Aasbø har gjort en formidabel innsats for så mange ungdommer øst i Agder , og bruker minimum 5 dager i uka på å gi unge et supert fotballtilbud. Per Olav Aasbø er 51 år og trener nå 2 foballlag samtidig - G16 og G19. Han har vært fotballtrener, prosjekt utvikler på anlegg og med i styre i fotballgruppa i over 10 år.

Han har et sjeldent stort engasjement, som smitter over på ungdommene og har ført til at vi lagene hans har blitt populære i naboklubbene også.

Da Vegårshei ikke kunne stille lag  for noen år siden, slo de sammen Gjerstad og Vegårshei og med sukksess fullførte laget med stil.
Da Tvedestrand trakk laget sitt pga få spillere tok Per Olav med de gjenværende der også.
Nå er de samlet en fantastisk gjeng som stråler og trener 3-4  ganger i uka, og drar på cuper som Norway Cup og skal også til en cup i Barcelona i høst. Dette er takker være hans engasjemet.

Han kjører til hver bortekamp, og når treneren for G19 ikke kunne mer så tok han over det laget også.

Takket være Per Olav så har nesten samtlige spillere på hans lag blitt værende og driver med aktiviteter, grunnet at vi trente ute og han hadde fantasi og iver ette rå holde teningene i gang, tross strenge restriksjoner og ingen kamper. Godt gjort!