Foto: Agder idrettskrets

Kristine og Merethe i Sørlandsparken Rideklubb

Merethe Rislå og Kristine Johansen har begge vært foregangspersoner i klubben når det kommer til å inkludere nye grener.

Merethe har vært primus motor i klubben for å få i gang grenen voltige. Hun har bidratt til at klubben har gått fra null utøvere og tilbud i grenen, til å for andre år på rad være på pallen i flyercupen, som er en cup for klubber hvor de klubbene som har flest deltakelser på D-stevner i Norge blir belønnet med støtte til videre satsning og rekruttering. Hun har vært en viktig bidragsyter til å få i gang et tilbud til en gruppe de ikke har hatt tilbud til tidligere og har spredd glede og engasjement for både unge og eldre!

Kristine har vært leder av rideklubben siden 2019, men har vært engasjert i ulike verv siden 2016 da hun startet ungdomskomiteen. Hun har også sittet i Rytterforbundets ungdomskomité nasjonalt og vært med på mentorprogrammet. Hun har bidratt til å arrangere det første kjørestevnet i landsdelen og er alltid med når det skal arrangeres noe. Hennes engasjement for organisasjonsarbeid er en trygghet for de andre i styret og hun er alltid behjelpelig med råd og veiledning til alle utvalgene i klubben.