Bilde av: Eirik Øiestad

Får vi alle barna tilbake til idretten? etter korona-krisen

Mange trenere og ledere er oppriktig bekymret for frafall i barneidretten som følge av korona-krisen. Podcasten Pappatrenerne tar opp debatten rundt den aktuelle problemstillingen sammen med en rekke idrettsprofiler på initiativ fra Bjarte Myrhol.

Mange trenere og ledere er oppriktig bekymret for at noen av barna ikke kommer tilbake i idretten etter denne ufrivillige pausen som følge av korona-krisen. Særlig gjelder dette ungdommer som opplever andre overganger i livet, fra barneskole til ungdomsskole, eller oppstart på videregående. Dette skriver Eirik Øyestad som driver podcasten Pappatrenerne på deres facebook-side

Pappatrenerne er en podcast som går i dybden på barneidretten og drives av Eirik Øiestad og Martin Blekkerud. Temaene som tas opp i podcasten blir videre diskutert på facebook gruppen deres: Mamma- og pappatrenerne

Podcasten har debattert den aktuelle problemstillingen, som du kan høre her: Får vi alle barna tilbake til idretten etter korona-krisen?  Debattens panel består av:

Abid Raja (idrettsminister)

Christian Berge (trener for Norges herrelandslag i håndball)

Hedvig Montogomery (psykolog)

Birgit Skarstein (paralympisk idrettsutøver)

Øystein Pettersen (tidligere langrennsløper)

Eirik Øiestad (ordstyrer, driver podcasten pappatrenerne)

Bjarte Myrhol (håndballspiller)