Brukerveiledning for trenere

Du kan her velge å ta trenerattest fordelt på de tre kategoriene barn (opptil 12 år), ungdom (13-19 år) eller voksen. Du bestemmer selv hvilket idrettslag som skal ha tilgang til din trenerkompetanse.

Velkommen som trener!

Logg inn i min idrett med din idrettens ID bruker. Har du ikke Idrettens ID, må klikke på "Opprett ny bruker". Idrettens ID er den samme du logger inn i Min idrett med. Les mer om Idrettens Id her.

Under "hva vil du gjøre", klikker du på "Ta trenerattesten i dag".

Klikk på knappen velg idrettslag og aktivitet for å sette i gang.

velkommen.png

Velg idrettslag der du er trener

Første gangen du kommer inn, vises en liste med idrettslag der du har et medlemskap. Velg hvilket idrettslag og idrettsgren du skal være trener i. Det er også lagt til mulighet til å velge fra idrettslag der din familie har medlemskap.

Utvid listen og velg blant de idrettsgrenene der du allerede er medlem eller aktiv, og ønsker å være trener. Du kan også søke frem andre idrettslag du ikke har noen tilknytning til. Klikk på "Søk etter idrettslag"-knappen.

velggren.png

I dette eksempelet er "Solberg Sportsklubb – Bandy" valgt i første steg. Videre ønsker vi å bli tilknyttet "Bodø Badmintonklubb – Badminton". Velg idrettsgrenen badminton, klikk på "Velg aldersgruppe og bekreft".

Trenerattest uten tilknytning

Ønsker du ta trenerattesten uten tilknytning til idrettslag, klikker du på knappen "Ta attest uten tilknytning". Klikk så "Velg aldersgruppe og bekreft". Da velger du kun om du vil ta trenerattest for barn eller ungdom. Merk: Dette kan du kun gjøre første gangen du besøker siden og enda ikke har fullført noen trenerattest.

Velg aldersgrupper for dine idrettslag

Her er dine valgte idrettslag oppsummert. Her velger du alderskategori for trenerattesten du skal ta, barn, ungdom eller voksen. Merk: tidligere gjennomførte attester vises også her, men da i en lysere fargetone.

Du gjennomfører en trenerattest om gangen. Klikker du på "Ungdom (13-19 år)", sendes du til selve kurset. Når du har fullført, kommer du tilbake til denne siden. Du kan da starte neste trenerattest, Barn (opptil 12 år") eller voksen.

Tilbake til startsiden

Når du kommer tilbake til "Startsiden", vil du få en status på din(e) trenerattester. Her har du tilgang til ressurssiden til trenerattest, du kan fullføre de trenerattester du har påbegynt eller du kan starte en du ikke har påbegynt.

minekompetanser.png

Ønsker du å legge til flere idrettslag eller knytte kompetansen til en annen idrettsgren innenfor samme idrettslag, gjør du det ved å klikke knappen "Legg til Trenerattesten i klubb".