skiforbundet.png

Ski & Sail - Paraalpindag med paralellslalåm på SNØ 18. oktober

NSF Alpin har i samarbeid med Asker Seilforening, Norges Seilforbund, Ridderdagene på Storedal, Ready Alpin og SNØ utviklet konseptet PARA SKI & SAIL

PARA SKI & SAIL har som formål å rekruttere flere bevegelseshemmede inn til aktivitet sommer og vinter. PARA SKI & SAIL er et tilbud som består av ParaSailWeekend i Asker og ParaAlpinDag/paralellslalåm i SNØ. Du kan velge å være med på bare en av aktivitetene, men er velkommen på begge.

Sted: SNØ (Skihallen i Lørenskog)
Tid: 18. oktober 2023

Målgruppe: Tilbudet er for bevegelseshemmede og synshemmede alpinister på alle nivåer.

Har du ikke prøvd paraalpin før? Det er mulig å komme og prøve aktiviteten og utstyret på dagtid mellom kl. 13:00 og 16:00.

Kl. 18:00-20:00 arrangeres Para Ski & Sail Paralellslalåmkonkurranse. Dette er et lavterskelstilbud der alle kan være med.

Tilbudet er for syns- og bevegelseshemmede alpinister på alle nivåer: nybegynner, viderekommende eller toppalpinister. Alle vil få tilrettelagt trening på sitt nivå.

Påmelding: Påmelding er kostnadsfritt og skjer via dette skjemaet. Du kan velge å melde deg på begge aktivitetene eller bare en.

Påmeldingsfrist: 01.10.2023

Ledsager: Dersom du har behov for hjelp i heis eller bakke må du ha med deg egen ledsager med gode skiferdigheter. Utøver må kunne vise ledsagerbevis for kostnadsfri adgang for ledsageren.