Foto: Eirik Førde

Rådgiver anlegg, idrettspolitikk og idrettsråd

Vi søker en engasjert person som ønsker å være med å utvikle idretten i Nordland

Personen vi søker vil være en ressurs- og fagperson som jobber strategisk med anlegg, idrettspolitikk og idrettsråd i Nordland ved å:

• Bistå idrettsråd, idrettslag og kommuner med å tilrettelegge for god anleggsutvikling i fylket
  • Støtte særkretser og særforbund i deres arbeid med å utvikle gode idrettsanlegg regionalt
  • Gjennomføre anleggsfaglige kurs/temakvelder
  • Følge opp felles nasjonale mål og utvikle samt forankre idrettspolitiske planer i idrettskretsens planverk
  • Følge opp ulike organisasjonsledd i arbeidet med idrettspolitikk
  • Følge opp idrettsråd i arbeidet med idrettspolitikk

Kvalifikasjonskrav

• Idrettsfaglig/administrativ utdanning på høyskolenivå
  • God kunnskap om norsk idretts organisering og verdigrunnlag
  • Gjerne fordyping innen anleggsutvikling
  • God kjennskap til offentlig planleggings- og utviklingsprosesser
  • God digital kompetanse
  • Manglende formell idrettsutdanning kan kompenseres med god erfaring fra arbeid innen idretten og/eller relevante organisasjoner for målgruppen
  • Førerkort klasse B og tilgang til bil

Personlige egenskaper

• Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
  • Serviceinnstilt og god på relasjonsbygging
  • Utviklingsorientert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter og formidlingsevne
  • Fleksibel

Vi tilbyr et engasjerende, inkluderende og trivelig arbeidsmiljø med stor takhøyde. Du vil få utfordrende og stimulerende arbeidsoppgaver. Vi legger til rette for god opplæring, personlig utvikling og tilbakemeldinger. Du vil være en del av et tverrfaglig miljø som vektlegger høy kvalitet og kunnskapsdeling. Vi har gode forsikringsordninger og p.t pensjonsordning i Statens Pensjonskasse. Vi tilbyr også muligheter for trening i arbeidstiden og lønn etter avtale. I NIF jobber vi for å skape idrettsglede for alle. Med det oppdraget er det bare naturlig at vi ønsker å bygge et mangfoldig og inkluderende team av svært dyktige individer som brenner for å gjøre norsk idrett til en inkluderende arena. Vi har stor tro på at vi alle utmerker oss og er mer kreative når vi får lov til å være oss selv, og vi ønsker derfor å bygge en kultur der vi alle hører hjemme. I NIF vil vi ha medarbeidere med forskjellig kompetanse, tilnærminger, perspektiv, alder, kjønn, livserfaring, mangfoldkompetanse og bakgrunn. Mangfold er viktig både for arbeidsmiljøet og for jobben vi skal gjøre. NIF er en IA-bedrift og personer med minoritetsbakgrunn og personer med funksjonsnedsettelse oppfordres til å søke.

Om arbeidsgiveren

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) er en frivillig, partipolitisk nøytral og uavhengig organisasjon, og det øverste organ i norsk idrett. Den organiserte idretten er Norges største folkebevegelse med 1 900 000 medlemskap fordelt på mer enn 9 500 idrettslag. NIFs visjon er "idrettsglede for alle". Idrettsforbundet har i dag ca. 370 ansatte fordelt på idrettskretser, Olympiatoppen og NIF sentralt på Idrettens hus, Ullevaal stadion.

Nordland idrettskrets er et organisasjonsledd under NIF og omfatter 33 særkretser og 30 idrettsråd som organiserer 499 idrettslag og 63 763 medlemskap. Nordland idrettskrets er fylkets største frivillige organisasjon og holder til på Aspmyra Stadion i Bodø.

Arbeidssted: Bodø
Ansettelsesform: Fast