Ny ansatt i Nordland idrettskrets

Sigbjørn Bøtun startet i idrettskretsen i september i en nyopprettet stilling i Nordland idrettskrets. Han skal jobbe som rådgiver anlegg, idrettspolitikk og idrettsråd.

Sigbjørn 31 år og kommer fra Sogn i gamle Sogn og Fjordene.
Sigbjørn har Master i idrettsvitenskap fra NIH og kommer fra stilling som veileder og prosjektmedarbeider i Karriere Nordland på Fauske.
Han har også vært ansatt i DNT der han jobbet med organisasjonsutvikling og medlemstilbud til ungdom og unge vokse.

Ved siden av jobb har han vært aktiv både som frivillig, trener, instruktør og kursholder i en rekke idretter som friidrett, svømming, turn og kajakkpadling.
I dag er han aktiv i løping, klatring, padling og friluftsliv.

Sigbjørn skal jobbe med idrettsanlegg, idrettspolitikk og idrettsråd. Tre områder som henger sammen.

Han vil få ansvar for anleggsfondet og blir kontaktperson for alle spørsmål om det. Han blir også sekretær for anleggsutvalget og skal sammen med dem, utarbeide vår nye anleggsplan som skal vedtas på kretstinget til våren. Nordland IK har begynt å se på mulighetene for å etablere det neste paraidrettssenteret i Norge til Nordland. Sammen med Torben Simonsen som har ansvar for paraidrett, skal Sigbjørn utarbeide prosjektbeskrivelse for paraidrettssenteret.

Vi ønsker Sigbjørn hjertelig velkommen til oss og til Idrettens Hus.

Sigbjørn Bøtun
Rådgiver anlegg og idrettspolitikk

- Kontaktes ang. idrettsanlegg, idrettspolitikk og oppfølging av idrettsråd.