Foto: Jan-Arne Jakobsen

Nettverkssamling for kurslærere og klubbutviklere i Nord-Norge

25.-27. august hadde Nordland idrettskrets, i samarbeid med Troms og Finnmark idrettskrets, nettverkssamling for kurslærere, veiledere og ansatte i idretten i Nord-Norge

Idrettskretsene i Nord-Norge har som tradisjon å ha en felles nettverkssamling for kurslærere, veiledere og ansatte, en gang i året.
Dette året var det Nordland som inviterte, og samlingen ble lagt til Stokmarknes. Stokmarknes viset seg fra sin beste side, som badet i sol og en temperatur over 20 grader hele helgen.

Ca 20. kurlærere og veiledere samlet seg siste helgen i august sammen med 5 ansatte fra de to idrettskretsene og Torkell Sepolla som hadde tatt turen opp til Nord-Norge, fra Ullevål og NIF sentralt.
Programmet for helgen var lagt opp til blant annet gjennomgang av den nye langtidsplanen "Idretten VIL" og bevisstgjøring på hva kurslærene og veilederne bidrar med i den, praktiske øvelser med tema fra coaching og relasjonskompetanse, "Alle kort på bordet" med utgangspunkt i klubbens styrker og utfordringer, og mye mer.

I tillegg fikk de som ønsket et besøk på Hurtigrutemuseet og på lørdagskvelden ble det ribbtur i den flotte naturen som Stokmarknes/Hadsel har å by på med en tur til den spektakulære Trollfjorden.

Nordland idrettskrets ønsker å takke alle deltakere under helgen for stort engasjement, og vi gleder oss til neste samling.
Ønsker DU å bli kurslærer i Nordland idrettskrets og bidra til visjonen i Norges Idrettsforbund - Idrettsglede for alle, ta kontakt med oss.