Foto: Hanne Olafsen

Kickstartet sesongen med turnering!

Tremannsturneringen i regi av Bodø Innebandyklubb har ikke blitt arrangert på flere år, men nå som Norge åpnet igjen ble den vekket til live med stor suksess.

- Nå har vi sittet og tvunnet tommeltotter i ett og et halvt år så det var utrolig gøy å arrangere denne turneringen som en kick-off før sesongen ruller i gang, forteller Bjørn Huge, daglig leder i Bodø Innebandyklubb som tydelig viser at det er deilig å være i gang igjen.

Med gratis deltakelse, utlån av køller og ingen krav om klubbtilhørighet ble helgens turnering et lavterskeltilbud mange benyttet seg av.

- 15 lag var i aksjon fordelt på de tre klassene ungdom, dame og herre, og det ble spilt over 40 kamper. Så man kan si det var 4,5 intense timer med spill. Det som var ekstra gøy var at vi fikk med mange som ikke spiller innebandy til vanlig. Flere hadde fått med seg venner utenfra som fikk en introduksjon til sporten, forteller en engasjert Huge.

Vennskap på kryss av byen

- Spillerne våre er spredt godt utover byen, fra Tverlandet til Løpsmarka så det er mange som ikke kjenner hverandre så godt fra før av. Turneringen fungerte rett og slett som en fin arena for å bli bedre kjent.

- Vinnerlaget i ungdomsklassen blant annet ble satt sammen av enkeltpersoner som ønsket å spille, men som ikke hadde et lag, forteller Huge.

Vinnere ungdomsklassen: Kevin Lauritzen, Konstantin Macleod, Hermann Lian og Sindre Skindlo

Etter en vellykket turnering kan sesongen bare starte

- Nå er vi endelig i gang og kan spille kamper igjen, som selvfølgelig er det morsomste vi gjør. Herrene og U15 er i gang fra helgen 16.-17.okt, og deretter følger U13 og damene på helgen 30.-31. okt og 6.-7.nov.

Huge forteller avslutningsvis at alle er velkomne inn i klubben og treningene er åpne for de som ønsker å teste ut innebandy. Hold deg oppdatert på klubbens aktiviteter på deres Facebook-side