IMG_5244.jpg

TV-aksjonen 2020

Nordland idrettskrets er med på årets TV-aksjon som går av stabelen 18. oktober. Vi oppfordrer alle våre idrettsvenner til å bli med.

Inntekten til årets TV-aksjon går til WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet. Åtte millioner tonn plast havner i havet hvert år. Plasten truer ikke bare dyrelivet, men også oss. Med konkrete tiltak der problemene er størst, skal årets TV-aksjon ta plasten ved rota. Sammen skal vi redusere plastutslippene og ta vare på verdenshavene.

Med midler fra TV-aksjonen starter man der problemet er størst: En fjerdedel av plasten i havet kommer fra Sørøst-Asia. Derfor er TV-aksjonsmidlene øremerket tiltak i Indonesia, Vietnam, Filippinene og Thailand.

Nordland idrettskrets deltar i fylkesaksjonskomitéen og oppfordrer alle innen Nordlandsidretten til å være med å støtte opp og delta på verdens største dugnad, årets TV-aksjon.

Hjertet i TV-aksjonen er bøssebærere. Den enkleste måten å engasjere seg på er å opprette en digital bøsse og samle inn penger i ditt nettverk.

• Registrer deg på blimed.no
  • Gjør bøssa personlig