Donasjoner gjennom avtaler med bedrifter

Norges idrettsforbund og Råtass har inngått et strategisk partnerskap med 100 % fokus på breddeidretten. Målet er å skape betydelige nye løpende inntektsstrømmer til breddeidretten.

Det er inngått og vil inngå flere avtaler med bedrifter som ønsker å være med å gi en fast andel til deres idrettslag hver måned så lenge kunden har abonnement/avtale. Abonnementet koster ikke mer enn vanlige abonnement/avtaler og andelen til dere går av marginen til bedriften.

I første omgang ønsker vi å fokusere på avtalen som ligger med Storebrand Forsikring, som gir 4% tilbake til det lokale idrettslaget og/eller lagkassen. Dette er enkelt, langsiktig og medfører ingen ekstra kostnader for sluttbruker. Tvert imot. Konseptet kan sammenlignes med Grasrotandelen fra Norsk Tipping.

Hvis sluttbruker allerede er kunde hos Storebrand, så kan forsikringene ved en gjennomgang enkelt oppgraderes, slik at 4% genereres rett til idrettslaget på samme måte som om du er en ny kunde.

Her ligger det en unik mulighet for idrettslagene og breddeidretten til å sikre faste årlige inntekter gjennom å mobilisere personer i og rundt idrettslaget deres. Se vedlegg for mer informasjon om hvilke bedrifter som er med per nå, men det jobbes med å inkludere flere bedrifter og bransjer.

For å komme i gang kan dere kontakte Storebrand via https://cloud.email.storebrand.no/Raatass

Håper dere ser verdien og potensialet for å enkelt skape forutsigbare inntekter til deres lokale idrettslag og at dere benytter dere av konseptet.