Ukurant betaling - Hvordan refundere feil innbetalt beløp?

Betalingskrav fra KlubbAdmin betales med KID. Dersom et medlem betaler inn feil beløp i et krav, kalles det en ukurant innbetaling. Dette kan refunderes i Buypass Payment Manager.

En ukurant innbetaling må rettes opp av idrettslaget, ellers blir den ikke innbetalt til idrettslagets konto.

For å finne ut om det finnes ukurante innbetalinger som må håndteres i ditt idrettslag: 

  1. Velg Fakturering fra toppmenyen.
  2. Kryss av for "ukurant" i fakturasøket til venstre i skjermbildet.

Søkeresultet viser hvilke fakturaer som har feil innbetalt beløp.

Hvordan rette opp ukurante innbetalinger? 

Dersom det er betalt inn for mye på i forhold til kravet, kan idrettslaget gjøre ett av to:

  1. Godkjenne innbetalingen, til tross for feil beløp.
  2. Refundere det overskytende til innbetalers konto. 

 

Dersom det er betalt inn for lite i forhold til kravet, gjør ett av to:

  1. Godkjenne innbetalingen til tross for for feil beløp.
  2. Be medlemmet betale inn restbeløp, med samme KID. 

Det er mulig å betale flere ganger til samme KID, noe som kan være greit å vite hvis idrettslaget ønsker å tilrettelegge for delbetaling. 

Merk: Ukurante innbetalinger må rettes opp i Buypass Payment Manager  gjennom det som kalles "Manuell Behandling". Buypass Payment Manager finner du i toppmenyen.

Har du ikke tilgang til Buypass Payment Manager? Finn ut av hvordan du får tilgang her.

Buypass Payment Manger har egne brukerveiledningssider som beskriver detaljert hvordan du bruker det. Her finner du hvordan du behandler ukurante innbetalinger gjennom "Manuell Behandling".

Fikk du svar på det du lurte på?