Idrettskretsleder Roar Bogerud, idrettsstyremedlem Erik Unaas, Roar Fundingsrud, Saxe Frøshaug og Marit Bjørgen. Foto: John G. Østereng.

Roar Fundingsrud er Vikens kretsvinner til prisen Årets ildsjel.

Roar Fundingsrud er leder av Mysen Tennisklubb, et verv han har hatt de siste åtte årene. I denne perioden har han ledet an i prosjekteringen og byggingen av Mysen Rackethall med oppgradering av tennis, - og padel-anlegg.

Han har lagt ned tusenvis av frivillige timer i disse prosessene. Det har han gjort med pågangsmot og glimrende organisatorisk styring. Han har jobbet intenst mot offentlige etater og andre interessenter for å finne støtte og vilje til å kunne gjennomføre prosjektene.

Fundingsrud har også jobbet for at flere forskjellige grupper av befolkningen kan ta i bruk klubbens anlegg, både yngre, eldre og funksjonshemmede. I dag driftes anlegget med 170 spillere innenfor tennis, squash, bordtennis, badminton og racketlon. Det er også nærmere 100 pensjonister som spiller carpet bowls, boccia, danser eller trimmer, samt 20 funksjonshemmede som spiller boccia.

Mysen Tennisklubb samarbeider også med bedrifter som bruker anlegget for å holde sine ansatte i form, i tillegg til at anlegget også brukes av skolene i distriktet. Med dette har klubben omfattende administrative oppgaver å løse, noe Fundingsrud gjør på frivillig basis. Han har et sterkt ønske om å utvikle klubben og anlegget videre, og legger ned mye arbeid i dette. Uten hans iherdige innsats gjennom mange år, hadde hundrevis av brukere stått uten alle disse tilbudene.

127A7721 kopi.jpgFoto: Vetle Eggen