Oddleif Dahlen får utdelt NIFs Hederstegn av organisasjonssjef Kathinka Mohn

Oddleif Dahlen mottar NIFs Hederstegn

Fra januar 2006 har Oddleif bidratt med å gjøre akkurat det idrettskretsen skal – å legge til rette for mer og bedre idrettsglede!

Alltid på sporet av nye løsninger og mer faglig innsikt, sånn kjenner vi denne alt-mulig-mannen. Han har hatt fingrene borti de fleste anleggsprosjektene i hjembygda Nittedal. Han har også hatt flere verv i Gjelleråsen idrettsforening og i Nittedal idrettsråd – og for Oddleif har det handlet mye om å utvikle! Han har villet noe med engasjementet sitt og fått på plass tilbud for nye idretter, samkjørt idrettsanlegg med sosiale møteplasser, tilrettelagt for de med funksjonsnedsettelser og etablert forenklinger administrativt og tilføre økonomi til idrettslaget. Selvsagt ikke alene, men han har tatt både lederroller og store løft over lang tid. Vi kjenner Oddleif som en nysgjerrig og kreativ idrettsleder som aldri helt gir seg før han har funnet den beste løsningen – samme hvor sent det blir eller hvilken dag det er i uka.

Som ansatt i Norges idrettsforbund løper kontrakten ut når man fyller 70 år, men vi skal hyre inn Oddleif på noe timesbasis videre. Han er for god til å gå helt av! Viken idrettskrets vil takke deg for all innsats og innsikt du har bidratt med i disse 17 årene!

Oddleif Dahlen mottok NIFs Hederstegn 31. mai 2023.

Hederstegnet tildeles til personer som har gjort en innsats i verv over tid og gjort en betydelig innsats innen arbeid for idrettsråd, særkretser/regioner, idrettskrets, særforbund, idrettsforbundet eller internasjonale forbund.

Som det så passende ble nevnt i talen under utdelingen:
Ingen ved siden av

Tusen takk, Oddleif - for ditt fantastiske bidrag til Norsk idrett og Viken idrettskrets!