Tore Petterson (via FaeTime) fikk svar fra Drillo.

Det er det vi fikk ut av Drillo i dag. Hva tenker du om det, Tore?

- Jeg synes at det er kult at han stiller opp og tar til orde, og sier noe om det. Jeg tenker at han er en man av sin tid og at han nok minner om mange pappaer, og besteforeldre rundt omkring, som synes at dette er rart og dette snakker vi ikke om.

Det var i den nyeste episoden av Gullvaffel-podden at Tore Petterson ytret sitt ønske om at Drillo kan være en viktig person som går foran som hetero idrettsprofil for å gjøre det enklere for skeive å komme seg ut av skapet.

- Men at han sier at det er en selvfølgelighet at fotballen er for alle, da har vi kommet langt når vi fått med oss de godt voksne på den tankegangen. Hvis de kan være med på det, da kan vi nå ut til hvem som helst! fortsetter Tore Petterson.

Les også: Drillo ønsket av Pride miljøet

Vi ringte opp Egil "Drillo" Olsen som tok seg tid til å svare på oppfordringen:

- Jeg føler at jeg aldri har vært særlig engasjert i den problematikken, men jeg har levd et liv i fotballen og opplevd, da jeg var fotballspiller selv, men det er jo fryktelig lenge siden. Da var det nok en del skepsis, og også til viss grad fordømmelse av homofile. Da snakker vi om femti år siden, forteller Egil "Drillo" Olsen.

Det har jo blitt både avkriminalisert, og vært på tapetet, men det er fortsatt viktig å få holdningene ut av skapet også i idretten. Kan du si noe for å få holdningene ut til fotballen?

- For all del, for all del, naturligvis skal fotballen være for alle, og legning har ikke noe som helst å si i den sammenhengen der, avslutter han.