Anlegg Istock

Anleggskonferanse Lillestrøm

Idrettsanlegget som en sentral møteplass i et aktivt og bærekraftig lokalsamfunn.

Program fredag 25.03.
Program lørdag 26.03.

Bærekraftsbegrepet gjennomsyrer offentlig forvaltnings fremtidskart. Næringslivet er i ferd med å gå om bord. Vi i idretten og den øvrige frivilligheten har nå valget mellom reaktivt å ende opp der hvor disse nye strømmene fører oss eller selv ta grep om roret og sette kursen mot en fremtid vi ønsker å være en del av.

Hvilke grep har reell betydning og hvordan styrer vi klar av ineffektive symbolhandlinger? Hva er viktig for våre medlemmer? Hvordan går vi fram for å forme vårt fremtidige lokalsamfunn? Hvor skal vi gå foran og hvor går smertegrensa for vår tilpasning? Hvilke muligheter finnes gjennom Sparebankstiftelsen DNB? Dette er spørsmål vi ønsker å bringe deltakerne ved denne konferansen nærmere å kunne svare på.

Vi håper å se både idrettslag, idrettsråd, kommuner, særkretser, særforbund og alle andre interesserte på anleggskonferansen.

Lørdag arrangeres det en pandeldebatt om fremtidens idrettsanlegg. For å lese innledninga til debatten, se programmet over for lørdag.

Disse stiller i debatten:

Turid Kristensen - Stortingsrepresentant, Høyre
Kathy Lie - Stortingsrepresentant, SV
Cecilie Agnalt - Leder av kulturkomitéen i Viken fylkeskommune, Arbeiderpartiet
Kjell Arne Hermansen - Kommunepolitiker i Drammen, Høyre
Per Nygren, Lillestrøm idrettsråd
Pål Thomassen - Leder av anleggsutvalget i Viken idrettskrets
Kim Gabrielli - Direktør i UN Global Compact Norge

Debattleder: Andreas Selliaas

Konferansen inkludert lunsj er gratis.
Overnatting fredag til lørdag kr 1.195, -
Middag fredag kr 540, -