andré.jpg

Ny prosjektleder på plass i Bredde-e-sportalliansen!

André Baumann er ny prosjektleder i Bredde-e-sportalliansen.

Viken idrettskrets har et nært og godt samarbeid med Bredde-e-sportalliansen. De er en initiativrik gjeng som brenner for å skape et godt tilbud til bredden i e-sportmiljøet. Siden de fikk støtte av Sparebankstiftelsen rett før jul har de klart å lansere seriespill i tre ulike spill: League of Legends, Overwatch og Valorant. Her er det mer enn 500 deltagere fra hele landet.

Nå tar de ytterligere steg ved å ansette en prosjektleder på fulltid. Etter en omfattende søknadsprosess med hele 86 søkere, falt valget til slutt på 36 år gamle André Baumann. Han er selv tidligere e-sportutøver med bakgrunn fra Counter Strike, har en mastergrad i ernæring og har jobbet for Lillestrøm Sportsklubb og Olympiatoppen. Hans betydelige erfaring fra både topp- og breddeidretten blir en verdifull kompetanse for alliansen når de nå skal videreutvikle sitt konkurransetilbud. De har også innledet et spennende samarbeid med Vestland e-sport og Aktive Gamere om trenerutvikling. En av Andres første oppgaver blir å bistå som ressurs ved gjennomføringen av sommerens e-sportsommercamper.

Vi i Viken gleder oss til å følge André og Alliansen i det videre arbeidet og lærer selv stadig noe nytt om hva e-sporten har å tilby ungdommen!