grasrotandelen%20bilde.jpg

Sarpsborg 08 topper statistikken i Viken

Sarpsborg 08 topper statistikken i Viken etter første utbetaling av grasrotmidler, etterfulgt av Lillestrøm SK, Strømsgodset Toppfotball, Mjøndalen IF og Stabækk Fotball. Fem av de åtte største grasrotandel mottakerne til idrettsformål kommer fra Viken. Sjekk hele oversikten fra første utbetaling i 2020.

1838 idrettslag og frivillige organisasjoner har mottatt midler til idrettsformål i Viken. Disse mottar i snitt 14.500 kroner. Nesten 27 millioner kroner tildeles idrettsformål i Viken i første tertial.

Sarpsborg 08 mottar 525 119 kroner.
Lillestrøm SK mottar 480 991 kroner.
Godset Toppfotball mottar 395 558 kroner.
Mjøndalen IF mottar 344 372 kroner.
Stabækk Fotball mottar 335 783 kroner.

Sjekk oversikten "størst til minst bidrag i Viken" her.

Sjekk oversikten "fordeling per kommune i Viken" her.

Sarpsborg har flest givere

Sarpsborg 08 har også suverent flest antall registrerte givere med 2559. Sarpsborg har også mange givere til Ishockeyklubben Sparta som har kapret seg en 12. plass på mottakerlista. Kolbotn IL, Gjelleråsen IF og Konnerud IL følger opp som fleridrettslag med mange grasrotgivere og dermed god fangst med henholdsvis 13, 15, og 16.plass.

Til tross for nesten 1,3 millioner givere, er det likevel fortsatt mange av Norsk Tippings kunder som ennå ikke har valgt seg en grasrotmottaker.

Her er altså innbyggerne i Sarpsborg i førersete i Vikenidretten!

Grasrotandelen betyr mye

- På grunn av korona-viruset har vi vært nødt til å sette mange av de aktivitetene vi er så glade i på vent. Grasrotandelen betyr mye for mange lag og foreninger, og det er med stor glede at vi nå skal betale ut grasrotmidler for de første fire månedene av 2020, sier administrerende direktør i Norsk Tipping, Åsne Havnelid.

Fra 1. januar til 30. april har det blitt generert 225 millioner kroner i overskudd i Norsk Tipping. Det betyr at 225 millioner kroner i disse dager spres ut over lag og foreninger i hele Norge. Grasrotmottakerne får dermed betydelige midler.

Les mer på Norsk Tipping sine sider her.