ungeledere2.jpg

Jeg vil, jeg kan, jeg tør!

Er du mellom 15 og 25 år og VIL utvikle deg og lære mer om idrett og aktivitet? KAN bidra i klubben din? TØR å ta initiativ og prøve deg på nye utfordringer?

Her er Viken idrettskrets tilbud til ungdom i 2020:

Lederkurs for ungdom

Førstemann til mølla - vi må sette frist på kursene for å planlegge med alle koronahensyn.

18.-20 september på Sørmarka konferansesenter - Påmeldingsfrist 4. september.
Link til informasjon og påmelding her.

9.-11. oktober på Norefjell Resort Hotel - Påmeldingsfrist 24. september.
Link til informasjon og påmelding her.

23.-25. oktober på Sarpsborg Quality Hotel - Påmeldingsfrist 8. oktober.

Ungdomskonferansen

7.-8. november arrangerer ungdomsutvalget i Viken ungdomskonferanse på Sarpsborg Quality Hotel.
Informasjon og påmelding kommer her.

Tilrettelagte ungdomskurs ute i klubben

Er du allerede trener eller medhjelper i klubben og ønsker litt faglig påfyll?

Viken idrettskrets kan komme ut i klubben og holde et to-tre timers kurs tilpasset deres behov.

Kursets innhold er smakebiter fra aktivitetslederkurs og lederkurs for ungdom som for eksempel:

• Relasjoner og rollemodeller
  • Kommunikasjon og formidling av idrettsglede
  • Organisering av trening og motivasjon gjennom treningsøkten

Ungdomsutvalg

Ønsker klubben å bygge opp et eget ungdomsutvalg? Eller har dere en gjeng som vil starte opp et eget treningstilbud for ungdom? Vi i Viken kan bidra med noe oppstarts midler og veiledning.

Har du tatt lederkurs for ungdom og ønsker deg et spennende verv i Viken Ungdomsutvalg? Send en søknad der du skriver hvem du er, hvilken idrett du engasjerer deg i og hva du kunne tenkte deg og bidra med til Viken@idrettsforbundet.no og merk e-posten med «søknad Viken Ungdomsutvalg»

Aktivitetstilbud for ungdom

Er dere en gjeng som ønsker å starte opp et nytt aktivitetstilbud for ungdom i regi av idrettsklubben? Ta kontakt med oss.

Kurskalender

Viken idrettskrets har i tillegg et stort utvalg av kurs, se om det er noe av interesse på vår kurskalender.

Idrettens ungdomsnettverk i Viken

Følg Idrettens ungdomsnettverk i Viken og hold deg oppdatert på hva som skjer for engasjerte idrettsungdom i Viken.

Ta kontakt med:

Viken@idrettsforbundet.no
Frode Jensen: frode.jensen@idrettsforbundet.no
Marte Bøhm Nordahl: marnor@idrettsforbundet.no

Viken heier på idrettsglede for ungdom!

Hilsen fra Marte Bøhm Nordahl
Mob: + 47 92 04 09 48