Foto: Eirik Førde

Idrettsarrangement for parautøvere i august

Vil du, eller kjenner du noen som ønsker å prøve en ny idrett? Mange idrettslag i Viken og Oslo arrangerer aktivitetsdager for syns,- hørsel,- utvikling- og bevegelseshemmede utøvere. Her er en oversikt over de forskjellige tilbudene du kan være med på i august og september. Det er ingen ferdighetskrav for å være med, og det er stort sett gratis å være med!

8. august: Summer Camp med Bjarte Myrhol.
Håndball-camp for barn og unge mellom 6 og 19 år med nedsatt funksjonsevne. Mer informasjon og påmelding, trykk her.

9. august: Golfdag for utviklingshemmede.
Grønmo Golfklubb arrangerer golfdag! Her er alle velkomne til å prøve. Kanskje du også blir fristet til å bli med på fast ukentlig trening i klubben? For mer informasjon og påmelding, trykk her.

10.-14. august: Fotballskole tilrettelagt for CP.
Røa IL og Røa Dynamite Girls arrangerer Tine fotballskole tilrettelagt for barn og unge med cerebral parese. Deltakelse er åpent for alle, uavhengig av ferdighetsnivå. For mer informasjon og påmelding, trykk her.

29. august: Skisamling for syns- og funksjonshemmede.
Konnerud IL inviterer til en dagsamling, der alle som ønsker, har mulighet til å prøve forskjellig idrettsaktivitet. Kanskje du også får muligheten til å skyte med våpen på blink? For mer informasjon og påmelding, trykk her.

29.-30. august: Parasykling i Kristiansand.
Denne helgen er det ritt for parasyklister, men på lørdagen kan alle som ønsker prøve, og lære seg mer om parasykling. For mer informasjon og påmelding, trykk her.

5. september: Barmarksamling med skiforbundet.
Sammen med Nittedal IL, inviterer skiforbundet til barmarksamling i Nittedal for barn og unge med utviklingshemning. Bli med da vel! For mer informasjon og påmelding, trykk her.

Vi minner også på at du kan bli medlem av Paraforum-Viken idrettskrets på Facebook dersom du savner et nettverk for parautøvere eller ønsker å komme i kontakt med andre idrettslag i Viken som har paratilbud.