Fremtidens idrettsanlegg – to anleggkonferanser i oktober

Skattekista omrade.jpg

Viken idrettskrets/anleggsutvalget arrangerer konferanser med temaet fremtidens idrettsanlegg på Kongsberg/Flesberg fredag-lørdag 09.-10. oktober og i Sarpsborg fredag 16. oktober.

Quality Hotel Grand Kongsberg

Quality Hotel Sarpsborg

Idrettsorganisasjonene og samfunnet er i stadig utvikling og anleggsutviklere stilles overfor nye krav med tanke på miljø, aktivitetstrender, bosetting, teknologi, skole- og stedsutvikling.  Vi har fått med oss det offentlige og idretten på å dele noen av sine suksesshistorier. En av disse finner vi på Flesberg, hvor deres skole- og idrettsanlegg - Skattekista, nylig fikk tittelen "Årets idrettsanlegg 2020", kåret av Bad, park og idrett.

Du får ved begge konferansene høre om anleggsløftet i Viken fylke, samt oppdatert informasjon om utfordringene knyttet til kunstgress/gummigranulat.

Målgruppen for konferansene er: idrettsråd, idrettslag, særkretser/-forbund, politisk og administrativ ledelse fra kommuner, samt saksbehandlere innenfor fagfeltene idrett og miljø. Andre interesserte er hjertelig velkomne!

Les rapporten om nærmiljøanlegg her.