gruppebilde

Vellykket samling for unge ledere med verv

Med støtte fra Samfunnsløftet har vi etablert et ungdomsnettverk for unge ledere med styreverv idretten. Helgen 12-14 oktober var ti unge ledere fra idretten i Troms og Finnmark samlet i Alta til fagligpåfyll og erfaringsutveksling.

blobid0.png

Målet med nettverket er å gi unge ledere i alderen 18 til 30 år faglig påfyll, diskutere felles problemstillinger, og lære av hverandre. Vi ønsker med dette å beholde og rekruttere enda flere unge dyktige mennesker inn i styrerommene i Troms og Finnmark!

Nettverket startet opp i 2021, med to årlige samlinger siden da. Helgen 12-14 oktober var ti unge ledere fra Troms og Finnmark samlet i Alta. Vi var heldige og fikk besøk av Lars Neerbye Eriksen fra Norges idrettsforbund. Lars er en del av idrettsforbundet sitt prosjekt Krafttak for mangfold og inkludering. Han ga oss en lærerik og tankevekkende gjennomgang om arbeid mot sosiale og kulturelle barrierer for deltakelse, arbeid for deltaking blant personer med funksjonsnedsettelse (paraidrett), arbeid for kjønnsbalanse og likestilling og arbeid mot rasisme, diskriminering og hets.

I tillegg til krafttak for mangfold og inkludering hadde vi også informasjon om idrettskretsens arbeid, økonomi som barriere, solidaritetsfondet til Troms og Finnmark, klubbdrift, veien videre som to idrettskretser, status på arbeidet med Fremtidskvelder i Troms og Finnmark og erfaringsdeling tips og råd om utstyrsordningen BUA.

Neste samling for nettverket blir i Tromsø 24-26 november hvor vi deltar på Idrettshelga/ kretstinget til Troms og Finnmark idrettskrets.

Har du spørsmål om nettverket for unge ledere? Ta kontakt med Inger-Lise Eieland, e-post: inger-lise.eieland@idrettsforbundet.no