Styret: fra venstre bak Juni Overvik, Inger Lise Brones, Andre Lind, Gunn Elin Fedreheim, Beate Seljenes, Peder Andre Amundsen

Om Troms idrettskrets

Troms idrettskrets (TIK) er et felles organ for idrettslag, idrettsråd og særidretter i Troms som er tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komite (NIF). Administrasjonene holder til på Romssa Arena i Tromsø.

E-post: troms@idrettsforbundet.no

Romssa Arena, Tromsø
Besøksadresse: Stadionveien 3, 9007 Tromsø, inngang sør, 3.etasje
Postadresse:Postboks 12, 9251 Tromsø

Oppgaver
Idrettskretsens hovedoppgave er å skape best mulig rammebetingelser for idrettslagene i Troms. Dette gjøres gjennom idrettspolitikk i samarbeid med idrettsrådene, forvaltning, lovpålagte oppgaver, samt utdannings og utviklingsarbeid.

Visjon; «Idrettsglede for alle»
Visjonen «idrettsglede for alle» skal prege både organisasjonsarbeidet og aktivitetspolitikken. Det skal bidra til at alle mennesker gis mulighet til å utøve sin idrett ut fra sine ønsker og behov, slik det fremgår av NIFs formålsparagraf.

Fakta
Av fylkets 21 kommuner er det aktive idrettsråd i 29 av dem. Vi har 46 ulike idretter i 537 aktive grupper. 23 særidretter er organisert som særkrets eller regioner i vårt fylke, mens 23 særidretter er underlagt sitt særforbund. Vi har totalt 402 idrettslag med til sammen 54 148 medlemskap.