Ekeberg idrettshall

Ekeberghallen rehabiliteres

I sommer og høst ferdigstilles en omfattende rehabilitering av Ekeberg idrettshall.

Ekeberg idrettshall sto ferdig i 1973 og tidens tann har satt sitt tydelig preg på hallen. Både tekniske krav, sikkerhet og brukernes behov er lagt til grunn for en omfattende rehabilitering.

Nå får hallen nytt gulv, nye mobile tribuner og ny belysning. Første etappe er snart unnagjort og nytt gulv er på plass når vi ønsker velkommen til Norway Cup i slutten av juli. På ettersommeren skal all belysning skiftes ut med moderne LED-belysning, også for å tilfredsstille dagens krav til TV-produksjoner. I løpet av høsten leveres nye mobile teleskoptribuner som gjør det enklere og skape en god publikumsramme for arrangement.

Et løft for breddeidrett og idrettsarrangement

Ekeberghallen brukes av skole og breddeidrett fra 8 om morgenen til 23 om kvelden hver eneste hverdag hele året gjennom. For hverdagsidretten har nytt gulv vært det mest kritiske for å redusere uhell som følge av ujevnheter og skader i gulvet. Når idrettsaktiviteten tar seg opp igjen etter skoleferien håper vi at alle våre daglige brukere blir såre fornøyd.

I helger og ferier brukes Ekeberghallen til mange ulike typer arrangement, men for eliteidrett har hallens tekniske stand gjort den uegnet og upraktisk for publikumsarrangement. Med nye tribuner og ny belysning får hallen det minimumsløftet som skal til for å gjøre hallen attraktiv for arrangement av middels størrelse. I 2018 vil både NM-finaler i volleyball og i innebandy finne sted i Ekeberghallen.

Hjemmearena for BSK Herrer Elite

Det er med glede vi har mottatt beskjed om at Bækkelagets spkl håndballherrer "kommer hjem" og legger sine hjemmekamper til Ekeberghallen fra nyttår av. Det er vårt håp at det skal gi et løft for både håndballaget, publikumsoppslutningen og stadfesting av Ekeberghallen som en tipp-topp elitearena. Sammen med BSK skal vi skape flotte rammer for eliteseriekamper i håndball.

25 millioner investert

Det er kostbart og rehabilitere 5.500 kvm idrettshall. I 2015 tok vi første runde med rehabilitering da ventilasjonsanlegg ble skiftet ut og oljefyren ble byttet med bergvarmeanlegg. Sammen med årets investeringer har Oslo Idrettskrets lagt ned 25 mill kroner for å sette Ekeberghallen i teknisk fullgod stand.

Nytt gulv i Ekeberg idrettshallNytt gulv er på plass i Ekeberghallen, kun noe oppmerking gjenstår.