Hva som forventes av skolen

Det er en egenandel på kr. 10.000 pr. skoleår for å være med. Mange kommuner går inn og dekker hele- eller halve egenandelskostnaden til sine skoler som er med i Aktiv365. I dette skoleåret er det 38 av 53 skoler som får dekket deler av sin egenandel av sine respektive kommuner eller ved andre støtteordninger.

For å sikre at det blir mye god aktivitet gjennom skoleåret må hver skole ha en «aktivkontakt», altså en ansatt på skolen (det kan eksempelvis være en lærer eller miljøarbeider) som får et særskilt ansvar for disse 10 elevene gjennom skoleåret. Denne personen blir også kontaktpersonen på skolen for prosjektledelsen i Aktiv365. Det er viktig at aktivitetslederne har en kontaktperson å sparre med, og som følger dem gjennom hele året. Denne «aktivkontakten» hjelper de unge aktivitetslederne med å organisere og implementere initiativet på skolen. «Aktivkontakten» må også være med under både grunnkurset og avslutningssamlingen i Skien Fritidspark.

Ønsker DIN skole å være med?

Påmeldingsfrist for skoleåret 2023/ 2024 er senest 12. mai 2023.

Karoline Riis
Prosjektleder Aktiv365