Åpning av ekstraordinært ting for Troms og Finnmark idrettskrets av Geir Knutsen

Ekstraordinært ting for Troms og Finnmark idrettskrets er nå gjennomført

For siste gang som Troms og Finnmark er det ekstraordinære tinget i Tromsø nå gjennomført.

Tinget ble åpnet med en hilsningstale fra fylkeskommunen ved fylkesråd Marlene Berntsen Bråthen, som fremmer viktigheten av idrettens betydning i samfunnet. Idretten løftes for å være flinke til å si i fra om hva de trenger og det oppfordres til at en fortsetter med det. Når vi nå skal splittes opp i to idrettskretser fra 01.01.2024 oppfordrer også fylkesråden at vi gjør det som bestevenner, tar vare på hverandre under prosessen, og fortsetter det gode samarbeidet.

Det ble også en flott hilsningstale fra Sebastian Henriksen fra Norges idrettsforbund. Sebastian synes det er veldig bra å se stadig flere unge ledere på idrettens møtearenaer i Troms og Finnmark, noe som kan ses i samenheng med arbeidet kretsen har hatt gjennom arbeidet med nettverket for unge ledere. Sebastian legger også vekt på viktigheten av at vi fortsetter det gode samarbeidet når vi nå skal splitte idrettskretsene.

Geir Knutsen innledet tinget med en kort gjennomgang av de vedtak som er gjort i prosessen for fremtidig organisering av idrettskretsene. Så ble de ordinære tingsakene gjennomført og debatert, med totalt 68 stemmeberettige tilstede.

Avsluttningsvis ble det tale fra organisasjonssjef for Troms og Finnmark idrettskrets, Sylvi Ofstad, som fortalte litt om hva vi har lært med og være en krets og hva vi tar med oss videre nå når vi skal være to kretser igjen. Sittende styre i Troms og Finnmark idrettskrets ble takket av med stående aplaus fra tingdelegater og gjester.

Vi benytter også anledningen til å takke våre dirigenter Jarle Heitmann og Mariell Haugli for en god og ryddig gjennomføring av tinget.