foto: Caroline Dokken Wendelborg

Utlysning av midler fra Stiftelsen Dam

Alle idrettens organisasjonsledd kan søke om midler til Stiftelsen Dam via Norges idrettsforbund (NIF) til oppstart eller videreutvikling av prosjekter rettet mot sårbare og utsatte grupper. Søknadsfristen er 15. august.

Både idrettslag, idrettsråd, idrettskretser, særkretser og særforbund kan søke via NIF.

Det kan søkes om midler til prosjekter som har som mål om å legge til rette for og inkludere utsatte gruppe inn i idrettslag:

• mennesker med funksjonsnedsettelse
  • mennesker med minoritetsbakgrunn
  • mennesker med en fysisk sykdom
  • mennesker med psykisk sykdom eller
  • mennesker med lav betalingsevne

Søknadsfristen er 15. august 2021 for prosjekter med oppstart i januar 2022. Du må bli opprettet som søker i god tid før fristen.

Steg 1 - ta kontakt med ditt særforbund eller idrettskrets
Idrettslag, idrettsråd og særkretser må ta kontakt med sitt særforbund (for særgruppe) eller idrettskrets (for fleridrettslag) for å avklare:

• om ønsket prosjekt er i tråd med særforbundets/idrettskretsens strategiplan
  • om særforbundet/idrettskretsen har mulighet til å støtte idrettslaget faglig
  • om særforbundet/idrettskretsen har mulighet til å støtte idrettslaget økonomisk slik at midlene enten kan inngå i budsjettet i søknaden, eller erstatte behovet for å søke.

Det er dessuten viktig og nyttig for vår organisasjon at alle mellomledd er informert.

Steg 2- bli godkjent som søker
For å bli godkjent som søker må du sende en e-post til line.hurrod@idrettsforbundet.no med korte svar på følgende spørsmål:
Hva er bakgrunnen for prosjektet?
Hva er målsetting for prosjektet?
Hvem er målgruppen for prosjektet?
Er tenkt prosjekt avklart med ditt særforbund eller idrettskrets?

Du blir da eventuelt godkjent som søker av NIF.
NIF gir deg tilgang til et elektronisk søknadsskjema i damnett.no.

Stiftelsen Dam kunngjør hvem som får midler 15. desember 2021.

Les mer på Norges Idrettsforbunds hjemmeside og hos Stiftelsen Dam.

Ved spørsmål, ta kontakt med Line Hurrød i NIF.