P1015600.JPG

Hørselshemmede

Døveidretten i Norge har en lang og tradisjonsrik historie. I dag organiseres døve idrettsutøvere på lik linje med andre funksjonshemmede idrettsutøvere gjennom særforbundenes aktiviteter. Vi har samlet all informasjon om døveidrett i Norge på www.doveidrett.no

Det er flere klubber som har hørselshemmede utøvere. Hvilken idrett ønsker du å prøve, og hva finnes i nærheten av der du bor? Ta kontakt med fagkonsulent paraidrett thea.christiansen@idrettsforbundet.no
I Bergen er det en døveidrettsklubb som tilrettelegger for idrett for hørselshemmede.

Idrettslag: Bergen Døves Idrettsklubb                                                                  Idrettstilbod: Bowling og fotball                                                                          Aldersgruppe: Ungdom og vaksne                                                                                        Stad og tid: Sjå nettsider for meir info http://www.bdik.no/                                    Kontaktinfo: Berna I. Martinussen, e-post leder@bdik.no