Idrettshelga Innlandet 2019

Lokkende hovedside Nettsiden.png

Idrettshelga Innlandet 2019 er en samling med særidrettslig og fellesidrettslig faginnhold. Målgruppen for idrettshelga er medlemmer i idrettslag, idrettsråd, ledere, trenere, foreldre, tillitsvalgte og øvrige idrettsinteresserte. Samlingen starter fredag 1. november og avsluttes søndag 3. november.

Idrettshelga er et samarbeidsprosjekt mellom idrettskretser, særkretser, forbund, fylkeskommunene, Norsk Tipping, Sparebank1 Gudbrandsdalen og Høgskolen i Innlandet.

Under finner du alle tilbud for Idrettshelga Innlandet 2019, samt påmeldingslink. For mer informasjon om hver del, trykk på linken på den relevante delen av programmet.

For å se oversikten over alt som skjer i løpet av Idrettshelga, se nedesrt på siden.

For å gå direkte til påmelding, klikk her

Hedmark og Oppland idrettskretser

Fagsamling for daglige ledere og ansatte

(fredag 09:00 - 12:30)

Samlingen er for alle daglige ledere og øvrige ansatte i idrettslagene. Seminaret er i regi av Hedmark og Oppland idrettskretser og tema for årets seminar er frivillighet.

Del to av programmet består av Anleggseminaret. For mer informasjon, se under.

Hedmark og Oppland fylkeskommuner i samarbeid med Hedmark og Oppland idrettskretser

Fagdag anleggsutvikling i nye Innlandet

Todelt program:

Seminar for ansatte i kommunen (fredag 10:00-11:45)

Lunsj 11:45 - 12:45

Fagdag for ansatte i kommunen, idrettslag og idrettsråd (12:45-17:00)

Fagdagen arrangeres av fylkeskommunene i Hedmark og Oppland og setter fokus på anleggssituasjonen inn mot 2020 og det nye Innlandet Fylkeskommune. Målgruppe for seminaret er kommunale saksbehandlere i kommunen, idrettsråd og ansatte i idrettslaget.

Lunsj er inkludert i programmet.

Ungdomsutvalgene i Hedmark og Oppland idrettskretser i samarbeid med Lillehammer Olympic Legacy Sports Centre

Nettverkssamling for unge ledere i idretten

(Fredag 17:00 - Lørdag 16:00)

Ungdomsutvalgene i Hedmark og Oppland inviterer til en nettverkssamling for alle som har gjennomført Lederkurs for Ungdom i 2017 og 2018. Her blir det en god blanding av aktivitet, erfaringsutvekling og faglig workshop for å diskutere og finne gode løsninger på utfordringer i ungdomsidretten.

Idrettsrådsseminar

(Fredag 18:00 - 20:00)

Temaet for årets seminar er viktigheten av idrettsrådets rolle i kommunene og for idretten. For alle idrettsråd i Hedmark og Oppland.

Lederkurs for ungdom

(fredag 1. november – søndag 3. november)

Kurset er for ungdom i alderen 15-19 år og forbereder dem på lederverv i ulike deler av klubbarbeidet i norsk idrett. Deltakerne får relevant kompetanse til å delta aktivt der beslutningene tas i de ulike organisasjonsleddene og all læring skjer i en sosial og trygg ramme.

Idrettens Fellesprogram

(Lørdag 2. november 09:00 - 13:00)

Fellesprogrammet har som mål å samle flest mulig personer fra uliker deler av Innlandetsidretten for å løfte viktige tema som omhandler alle idretter. Årets program har tema samarbeid i idretten og vi vil få besøk av idrettslagene Røa IL og Vågå IL som har gode rutiner med intern samarbeid i klubb. I tillegg til idrettslagsperspektivet, vil Høgskolen i Innlandet gi en faglig forankring av tema og Bjørnar Erikstad kommer for å snakke om livet som paraidrettsutøver med foredraget Motvind er til å seiles i.

Oppland Skikrets

TD- og Arrangørseminar / Trenerseminar

(Lørdag 14:00 - 17:00)

Oppland Skikrets tilbyr kurs og seminar for trenere og ledere i ski idretten på lørdag 2. november.

Norges Håndballforbund Region Innlandet

Håndballseminaret / Organisasjonsseminaret

(Fredag 18:00 - Lørdag 17:00)

Håndballseminaret er også i år en del av Idrettshelga, i likhet med tidligere år. Er du medlem i en håndballklubb kanb du delta på trenerseminaret eller og organisasjonsseminaret.

Norges Cykleforbund Region Innlandet

Regionsamling

Cykleforbundet Region Innlandet inviterer til en regionsamling for utøver i sykkelklubbene i Hedmark og Oppland. Programmet går fra fredag til søndag på Birkebeineren Hotel.

Norges Ake- Bob- og Skeletonforbund

mer informasjon kommer.

Prisoversikt for hver program post (alt som ikke vises under er gratis):

NHF Region Innlandet - Håndballseminaret

Deltakelse på seminaret uten overnatting kr 990,-
    Tillegg for enkeltrom/frokost, Scandic Lillehammer Hotel kr 1050,-
    Tillegg pr. person i dobbeltrom/frokost, Scandic Lillehammer Hotel kr 625,-
    Bankett på fredag kveld, Scandic Lillehammer Hotel kr 425.-

Ungdomsutvalgene i Hedmark og Oppland idrettskretser -  Nettverkssamling for Unge Ledere i idretten

kr 500,-. Deltageravgift inkluderer alle måltider og overnatting fra fredag - lørdag på Birkebeineren Hotell.

Lederkurs for Ungdom

kr 1000,-. Deltageravgift inkluderer alle måltider og overnatting fra fredag til søndag på Birkebeineren Hotell.

Hotellpriser:

Dagpakke (kr 580,- per person)

Middag fredag kveld (kr 425,-)

Overnatting enkeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (kr 1250,- per pers per døgn)

Overnatting dobbeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (1050,- per pers per døgn)

Helpensjon enkeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (1590,- per pers per døgn)

Helpensjon dobbeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (1270,- per pers per døgn)

Helpensjon inkluderer:

Alle måltider, overnatting og møterom for en periode på 24 timer.