Skjermbilde 2020-09-30 103532.png

Mange kurs tross korona

Idrettskretsen har gjennomført en rekke kurs tross koronasituasjonen.

Når samfunnet og idretten brått stengte ned 12. mars var det planlagt en rekke kurs og samlinger. På kort tid måtte idrettskretsen og tillitsvalgte i idrettslagene omstille seg fra fysiske kurs til digitale kurs.

Totalt har Vestland idrettskrets gjennomført (pr.27.09.20) 15 digitale kurs eller samlinger for idrettslag etter nedstengingen. 4 webinarer innenfor barneidrett med over 80 deltakere, 6 organisasjonskurs (styrearbeid, økonomi og medlemssystemet KlubbAdmin) med totalt 111 deltakere, Trygg på trening foredrag med 25 deltakere, lederkurs for ungdom samling 2 med 14 deltakere, 2 paraidrettskurs med 94 deltakere totalt og en kurslærersamling.

- «Det er gledelig å se at så mange tillitsvalgte deltar på kursene våre», sier Bodil Ryste i idrettskretsen. Hun jobber med barne- og ungdomsidrett samt klubbutvikling og har vært teknisk ansvarlig og foredragsholder på flere av kursene.

- «Det har være krevende å gjøre om fysiske kurs til digitale kurs, og krevende for deltakerne å følge med på skjerm når en egentlig skulle møtes fysisk, men tilbakemeldingene fra deltakerne har vært gode og de har vært flinke å tilpasse seg den nye digitale kurshverdagen», sier Ryste.

Foruten kursene har idrettskretsen også jobbet mye med informasjonsarbeid som å formidle ut gjeldende koronavettregler, støtteordninger for idrettslag (koronapakke 1 og 2) samt svare på spørsmål knyttet til gjennomføring av (digitale) årsmøter blant annet.

Ønsker ditt idrettslag kurs til deres idrettslag ta kontakt med oss i idrettskretsen. Under kurs og arrangementer i menyen øverst finner du oversikt over hva vi tilbyr.

Det fins også en rekke e-læringskurs på idrettsforbundets e-kursportal, som bl.a. Koronavettkurs, innføring i styrearbeid og barneidrettens verdigrunnlag

Vi har også en rekke kurs planlagt, se kurskalenderen under for mer informasjon og påmelding.