koronabanner_612.jpg

Informasjonsmateriell til idrettslag: STOPP koronasmitten!

Idretten er med i den store dugnaden om å få stoppet koronasmitten i samfunnet. Derfor har Norges idrettsforbund, i samarbeid med Norsk Tipping, laget informasjonsmateriell som idrettslag og klubber nå kan bruke enten digitalt eller plakater tilknyttet idrettsarenaene.

- Norsk idrett tar koronasituasjonen på største alvor, og er opptatt av at idretten blir en så trygg arena som mulig slik at vi klarer å holde smitten i samfunnet nede. For å lykkes med den gradvise gjenåpningen av samfunnet må smitteverntiltakene også gjenspeiles i idretten. Derfor har vi gått sammen med Norsk Tipping om å utarbeide informative og enkle smittevernstiltak som barn-, ungdom- og voksne enkelt får med seg på vei til trening eller arrangementer. Og vi håper idrettslag og klubber blir med å dele budskapet, sier Nils Einar Aas, generalsekretær i Norges idrettsforbund.

Smittevernstiltakene som nå gjelder for norsk idrett kan bli langvarige, og de viktigste for å hindre økt smitte i idretten er:

1. Hold avstand – 1 meter
  2. Vask hender før og etter trening
  3. Rengjør felles utstyr før og etter trening
  4. Syk? Bli hjemme
  5. Bruk egen drikkeflaske

- Disse fem smittevernrådene er enkle, men likevel enormt viktige! Skulle det blir endringer i rådene fra helsemyndighetene vil Norges idrettsforbund oppdatere informasjonen og plakatene slik at idrettslagene alltid har oppdatert innhold som de kan dele videre til sine medlemmer, sier Nils Einar Aas.

Last ned ulike versjoner
Informasjonsplakatene er laget i ulike størrelser for både print og digitalt. Alt av materiell vil ligge klart for nedlasting på Idrettsforbundets «startside» (krever innlogging). Her følger også en enkel veileder for hvordan de ulike elementene kan benyttes.

Vi ønsker alle lykke til med informasjonskampanjen – STOPP koronasmitten!