Grunnkurs.jpg

Nytt tilskudd til Aktiv365 fra Sparebankstiftelsen DNB

Det er med stor glede vi kan fortelle at vi rett før jul mottok beskjed og tildelingsbrev fra Sparebankstiftelsen DNB på kr. 3.000.000,- Dette var den beste julegaven vi kunne få! Vi kan derfor meddele at vi har meislet ut en ny tre-års plan for prosjektet frem mot sommeren 2024.

Med Sparebankstiftelsen DNBs bidrag, vår partnerskapsavtale med Vestfold og Telemark fylkeskommune og kommunenes/skolenes egenandeler er prosjektet sikret ben å stå på og dermed gitt en ny viktig forutsigbarhet.

Dette er ikke første støtten vi får fra Sparebankstiftelsen DNB, da vi tilbake i 2017 fikk tilsvarende beløp. Den gang sendte Telemark, Vestfold og Buskerud idrettskrets en felles søknad. Etter regionaliseringsprosessen har Vestfold og Telemark blitt ett, mens Buskerud har blitt en del av Viken. Det var derfor i denne omgang naturlig at man søkte kun på vegne av vår nye idrettskrets.

Vi er per i dag 47 skoler med i Aktiv365 og prosjektet har pågått siden 2003, dette er derfor godt innarbeidet og forankret i vår region.

Vi kurser utvalgte ressurselever fra skolene i aktivitetslederrollen og målet er å bidra til økt aktivitet, inkludering og et positivt miljø på den enkelte skole. Videre samarbeider vi med flere idrettslag, hvor våre aktivitetsledere bidrar i roller som trenere/hjelpetrenere/instruktører.

Vi gleder oss over at vi får jobbe videre med dette. Det er utrolig spennende og givende å bidra til å gi unge trener- og lederspirer erfaring og flere bein å stå på, samtidig som disse bidrar positivt både på skolen og i sitt lokale idrettslag.