VTIK

Ledig stilling: Prosjektleder NM-veka 2022 lokalt

Vestfold og Telemark idrettskrets (VTIK) er tildelt NM-veka sommer 2022 i Skien som ansvarlig vertsarrangør i samarbeid med Skien kommune og Skien fritidspark. VTIK søker nå en prosjektleder for organisering, planlegging og gjennomføring av arrangementet. Stillingen er en midlertidig stilling i 100% i et år.

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) er det øverste organ i Norges største folkebevegelse med 2 150 000 medlemskap fordelt på mer enn 10 000 idrettslag. NIFs visjon er å være fremste bidragsyter for å oppnå idrettsglede for alle.

Vestfold og Telemark idrettskrets (VTIK) er et organisasjonsledd under NIF som er representert per i dag med aktivitet i 53 av 55 særidretter, omfatter 23 idrettsråd, ca 665 idrettslag og ca. 145 000 medlemskap (inkludert bedriftsidretten). VTIK administrerer Idrettens Hus i Sandefjord og Idrettens Hus i Skien, og er kontorplass for 30 ansatte fordelt på 13 organisasjonsledd; idrettskrets, særforbund, særkretser, idrettslag og Olympiatoppen. I tillegg har også andre frivillige organisasjoner kontorer på Idrettens Hus i Sandefjord.

Vil du bli vår prosjektleder for NM-veka 2022 lokalt?

VTIK søker nå en prosjektleder for organisering, planlegging og gjennomføring av arrangementet. Stillingen er en midlertidig stilling i 100% i et år. Prosjektleder vil stå i direkte linje med sentral arbeidsgruppe i NIF som eier av NM-veka og NRK som produsent av TV-sendingen, og rapportere til lokal styringsgruppe som vertsarrangør. Søknadsfrist er 5.april 2021, vi ser for oss oppstart fra 1. august.

Beskrivelse av arbeidsoppgaver

• Operativt ansvar – daglig ledelse og fremdrift
  • Etablere prosjektorganisasjon - utvikle og lede prosjektorganisasjonen lokalt
  • Økonomistyring
  • Etablere samarbeid med aktuelle særforbund, kretser/regioner og lokale idrettslag
  • Etablere samarbeid med det offentlige og eventuelle sponsorer
  • Bygge nettverk med relevante aktører
  • Operativ ved gjennomføring arrangementet
  • Evaluering av prosjektet med sluttrapportering

Kvalifikasjonskrav

• Idrettsfaglig/administrativ utdanning på høyskolenivå
  • Arbeidserfaring kan oppveie for manglende utdanningsnivå
  • Kunnskap om norsk idretts organisering og verdigrunnlag
  • Erfaring med prosjektledelse og teamarbeid
  • Arrangementskompetanse og erfaring
  • God på ulike IT-verktøy

Personlige egenskaper

• Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
  • God på relasjonsbygging og samarbeidsevne
  • Utviklings- og resultatorientert
  • Engasjert og fleksibel med tanke på arbeidstid
  • Gode kommunikasjonsferdigheter og formidlingsevne

Utviklingsmuligheter i stillingen

• Ledelsesutvikling
  • Utvikling av nettverk
  • Arrangementserfaring

NIF er en arbeidsplass som ønsker å speile befolkningen og vi oppfordrer særlig personer med minoritetsbakgrunn om å søke. Vi tilbyr et trivelig og spennende arbeidsmiljø med muligheter for personlig utvikling. Vi har gode forsikringsordninger og p.t pensjonsordning i Statens Pensjonskasse. Vi tilbyr også muligheter for trening i arbeidstiden, og lønn etter avtale. NIF er en IA-bedrift.

Kontaktpersoner:

Sondre Fjelldalen