Foto: Pål Lundsholt, Varden

Erik Skogen fra Herkules ble årets ildsjel

Erik Skogen mottok utmerkelsen "Årets ildsjel" i pausen på håndballkampen mellom Gjerpen og Reistad søndag. Offentliggjøringen skjedde på storskjermen i Skienshallen, med en videohilsen fra Kjetil André Aamodt, jurymedlem for den nasjonale ildsjelkonkurransen.

I tillegg til ildsjelprisen for Vestfold og Telemark mottok også Skogen Konrad Eriksons ildsjelpris. Denne ble delt ut av styremedlem Håkon Riddervold og organisasjonssjef Sondre Fjelldalen i Vestfold og Telemark idrettskrets.

Vestfold og Telemark idrettskrets la vekt på følgende begrunnelse da de valgte årets vinner av «Fylkesildsjelen», Erik Skogen:

«Erik har i over 30 år vært en enestående ressurs i håndballgruppa til Herkules. Han har vært trener, dommer, styremedlem, sportslig leder og leder i løpet av de siste 30 årene. Før den tid var han selv spiller og trener for yngre lag i sin aktive karriere.

Han er Herkules håndball.

Hver dag benytter han minst tre timer i hallen til ulikt arbeid rundt klubben. Som oftest strekker det seg til fem, seks timer daglig. Med andre ord: en fulltidsjobb med frivillighet!

Han er synlig blant de yngste, og eldste, i treningshverdagen, men gjør også en enorm jobb som tilrettelegger for den daglige driften av klubben. Den «usynlige» jobben mange tar for gitt. Han har ingen inntekt for arbeidet, og har opp gjennom årene brukt sine private penger for å legge til rette for klubbdriften.

Han er, og vil alltid være, Herkules håndball.»

Utdeling av Konrad Eriksens ildsjelpris 2020.png

Foto: Pål Lundsholt, Varden

Den nasjonale ildsjelprisen

Skogen blir en av elleve kandidater til den nasjonale prisen Årets ildsjel. Vinneren blir kåret under idrettsgallasendingen 9. januar på NRK.

Se videohilsen fra Kjetil André Aamodt:
Ildsjelprisen 2020 Vestfold_Telemark.mp4