Personvern kurs og arrangement

Vestfold og Telemark idrettskrets er som arrangør ansvarlig for opplysningene som samles inn og at de oppbevares og håndteres på en sikker måte. Sensitive opplysninger som allergi og spesielle behov vil kun bli delt med medarrangør/leverandør der det er behov for dette.

Deltagelse på kurs blir registrert i idrettens sentrale database hvor Norges idrettsforbund og dets organisasjonsledd har tilgang. Du kan selv administrere hvilke opplysninger som er tilgjengelig i databasen ved å logge deg inn på «Min Idrett».

For behandlingen av personopplysningene som inngår i idrettens sentrale database foreligger det et felles behandlingsansvar mellom NIF og dets organisasjonsledd. For å sikre en trygg behandling av personopplysningene, har organene opprettet en ordning for å sikre etterlevelse av personvernregelverket. Denne ordningen er nærmere beskrevet i NIFs personvernerklæring.

Ved deltagelse i arrangement/aktiviteter i regi av Vestfold og Telemark idrettskrets blir opplysninger lagret på sikker måte i idrettens dokumentarkiv.

Vestfold og Telemark idrettskrets beholder dine personopplysninger så lenge det er behov for de formålene som opplysningene er samlet inn og behandlet for.

Ønsker du å vite mer om dine rettigheter ved behandling av personopplysninger og hvordan NIF håndterer dette, kan du lese mer i personvernerklæringen HER.

Les mer om personvern i idretten her