Takk for en flott samling med innlegg, arbeidsøkter, stort engasjement, lått og løye - og gode diskusjoner.

RIKs ledersamling 2022

Rogaland idrettskrets ønsker gjennom disse samlingene å ivareta daglig ledere/administrativt ansatte i idrettslag og idrettsråd, og også styreledere. Dere er viktige for idretten! Hjertelig takk til alle som bidro til at årets ledersamling ble en kjekk dag med faglig påfyll, inspirasjon og erfaringsutveksling. Vi gleder oss allerede til neste gang.

Det er frivillighetens år 2022, og det er derfor ikke unaturlig at «frivillighet» er en rød tråd i årets samling. Frivilligheten er selve ryggraden i norsk idrett. Men hvordan står det egentlig til der ute. Har vi nok frivillige? Trenger vi flere? Og - hvordan skaper vi en imøtekommende klubbkultur hvor alle føler seg ivaretatt og ønsker å bidra?

SR bank.jpg

Det ligger mye Kraft og Kjærlighet i veggene, og vi er klare til å ta i mot idrettsledere fra hele fylket.

Dag 2.JPG

Ildsjel Dag Endal fra Haugerud IF gir oss et innblikk i hvordan de jobber for å skape et nærmiljø i bevegelse.

Dag 1.JPG

Mange kjenner seg igjen i betraktningene om at forutsetningene for å kunne oppnå visjonen om at "alle skal med" - er at også alle bidrar.

Klepp pres.JPG

Thomas Langholm Engen deler litt om klubbens e-sport satsing. Spennende å høre hva man kan oppnå ved å tørre å tenke litt nytt.

Vidar Are-Ekstrøm fra Ishockeyklubben Stavanger brenner for ishockey, og spesielt at idretten skal være åpen og attraktiv for jenter. Han snakker litt om den imponerende oppsvingen jentehockeyen har hatt i klubben.

Camp Sola.JPG

Action og fengende musikk når Terje Hopen i Sola turn forteller om Camp Sola, og hva dette populære turnarrangementet betyr i merverdi for klubben og nærmiljøet rundt.

MM snu.JPG

Viktig å vise litt støtte til Viking FK i disse dager. Et inspirerende innlegg fra Vikings hovedtrener, Morten Jensen.

Salen 6.JPG

Lydhør forsamling når Vikingtreneren tar oss gjennom en reise i lagbygging og prestasjonskultur i medvind og motvind.

Gjert crop.jpg

Gjert Smith jr fra idrettskretsen kjører en liten intro før vi setter i gang praten rundt bordene.

Salen 5.jpg

Gruppediskusjoner. Ikke lett å bryte av når praten og erfaringsutvekslingen er i gang.

NT.JPG

Nesten like kjekt som en telefon fra Hamar, å få besøk av Anne Helseth fra Norsk Tipping som har mye nyttig å fortelle idrettslederene om Grasrotandelen.

Teams.JPG

Utrolig kjekt å være samlet fysisk igjen, men også verdifullt å kunne koble opp NHO Idrett og Abelia på digitalt vis.

Stadion.jpg

En grå og rolig dag utenfor, men godt humør og engasjement under tak på SR-Bank Arena.