F.v. Mari Paulsen Murphy, Lene Byberg, Rune Røksund, Wenche Salte, Gjert Smith jr.

Ta kontakt!

Rune Røksund
Daglig leder / org. sjef

Rune ankom RIK i april 2008 etter nærmere 20 år i reklamebransjen, i tillegg til mangeårig bakgrunn som tillitsvalgt i flere idretter både på klubb og særforbundsnivå. Rune har vært engasjert trener for sine tre barn, men falt selv for fallskjermhopping i en alder av 18 – en idrett han enda ikke har klart å legge fra seg.

Utskjemt av gode medarbeidere har Rune følgende hovedarbeidsområder:

• Styret
  • Ledelse
  • Økonomi og administrasjon
  • Utvikling

Gjert Smith jr.
Rådgiver anlegg og idrettsturisme

Gjert er idrettsfar- og bestefar. Han har vært ansatt i idretten siden 1998, og har i tillegg hatt de fleste verv i klubb. Det har gått mest i fotball ishockey og håndball, både lokalt og internasjonalt.

• Idrettsanlegg
  • Idrettsråd
  • Idrettsturismeog -arrangement
  • Idrettens verdiskaping og bærekraft

Wenche Salte
Rådgiver lov og organisasjon

Wenche begynte i RIK i 2008, og har siden det hatt en stødig hånd på lov og organisasjon i idrettskretsen. Allerede i 2006 meldte hun overgang fra en «kvinnsalder» i frivilligheten til fulltidsjobb i idretten. På fritiden stiller ildsjelen Wenche fortsatt opp for svømmeforbundet, hvor hun blant annet driver utdanning av svømmedommere.

• Lov og organisasjon
  • Opptak og nedleggelse av idrettslag
  • Samordnet rapportering
  • Økonomi og administrasjon

Mari Paulsen Murphy
Rådgiver utdanning og kompetanse

Mari har et stort engasjement for både å utøve og jobbe med idrett, og tok i 2017 steget fra «oljå» til RIK for å styrke – og etter hvert å overta ansvaret for – hele kompetanseområdet. Med lang vei til familie både i Sauda og Australia kombinert med et aktivt familieliv, vet Mari godt hvor verdifullt – og krevende – det kan være å ta på seg en rolle som frivillig.

Hovedarbeidsområder:

• Kurs, arrangement og kompetansetilbud til idrettslagene
  • Barneidrett og allidrett
  • Kommunikasjon, nettsider, nyhetsbrev og facebook

Lene Byberg
Rådgiver folkehelse og paraidrett

Tidligere proffsyklist Lene Byberg svinget inn hos RIK høsten 2015 for å ta ansvar for vår utvidede folkehelseinnsats. Med årelang konkurranseerfaring kombinert med folkehelseutdanning vet Lene hva som må til for å lykkes – enten det dreier seg om toppidrett, inkludering og integrering.

• Folkepulsen
  • SMIL
  • Parakonsulent

Merete Nesvik
Rådgiver idrett

Merete er siste tilskudd til stammen. Merete er utdannet jurist med erfaring fra både næringsliv, håndballregionen og fotballkretsen, og som alle andre i RIK har hun lang erfaring og stor rutine som tillitsvalgt og trener på klubbnivå.

• Verdiarbeid og varslinger
  • Støtte lov og organisasjon