Idrettens Hus - ferdig.jpg

Fakta om Oppland idrettskrets

Oppland Idrettskrets (OIK) holder hus i Idrettens Hus på Lillehammer
- med post- og besøksadresse KLEIVBAKKEN 9, 2618 LILLEHAMMER.

OIK er et overordnet organ for all organisert idrett i Oppland. OIK er et kompetansesenter over 390 idrettslag, 26 idrettsråd og 28 regioner/særkretser. Total er 48 ulike særidretter som har aktivitet i fylket.
OIK sin virksomhet finansieres i hovedsak av tilskudd fra NIF Oppland fylkeskommune. Omsetning er årlig på ca kr 4,5 mill. og administrasjonen på tre medarbeidere leder av organisasjonssjef Tore Stubrud.

Frivillig arbeid er viktig. Den frivillige innsatsen i Oppland utgjør i kroner ca. 300 millioner og 900 årsverk. OIK tilbyr kurs på en rekke områder for å gi ledere, trenere, tillitsvalgte og foreldre kompetanse som er viktig for engasjementet i idrettslagene. OIK tilbyr også temakurs etter ønsker og behov. Gode idrettsanlegg er en viktig forutsetning for å skape aktivitet. Derfor ønsker OIK å bistå klubber og lag som skal bygge eller rehablitere egne anlegg. Det finnes en rekke tilskudd og søknadsordninger innen idretten. Spørsmål knyttet til spillemiddelsøknader og tilskuddsordninger svarer vi gjerne på.

Kontakt oss gjerne ved et besøk eller e-post:
OpplandIK@idrettsmail.no