Foto: Magnus Torgunrud/NISO

Henter ny statssekretær fra idretten

Norges idrettsforbund gratulerer Erlend Hanstveit som ny statssekretær i Kultur- og likestillingsdepartementet. Hanstveit ble utnevnt som ny statssekretær i statsråd i dag.

- Vi gratulerer Hanstveit med utnevnelsen og ser frem til et godt samarbeid med den nye politiske ledelsen i Kultur- og likestillingsdepartementet, sier idrettspresident Zaineb Al-Samarai og legger til:

- Det gleder oss at vi nå har fått en statssekretær som primært har sin bakgrunn fra idretten. Hanstveit har solid kunnskap om norsk idrett, ikke minst fra utøversiden og gjennom sitt lederskap i Norske Idrettsutøveres Sentralorganisasjon (NISO). Dette vil være en styrke både for idretten og regjeringen når vi nå sammen skal jobbe for å finne gode løsninger på våre viktigste idrettspolitiske utfordringer i årene som kommer.

Norges idrettsforbund vil møte den nye politiske ledelsen i Kultur- og likestillingsdepartementet allerede førstkommende fredag, 18. august.

- Vi ser frem til et konstruktivt første møte med både Hanstveit og Kultur- og likestillingsminister Lubna Jeffery. Vi vil benytte anledningen til å løfte frem noen av idrettens viktigste fanesaker som flere og riktige idrettsanlegg, målrettede tiltak mot økonomi som barriere for idrettsdeltakelse og bedre rammebetingelser for utviklingen av norsk toppidrett.