Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Tester for mosjonister

Alle kan ta en utholdenhetstest, uansett treningsnivå. Du trenger ikke være medlem på treningssenter eller være tilknyttet et idrettslag/forening for å kunne ta testen.

 

HVORFOR TESTE FORMEN?

Forskning viser at maksimalt oksygenopptak er det beste målet på hvordan det står til med den generelle helsa vår.

DETTE FÅR DU SVAR PÅ:

  • Maksimalt oksygenopptak
  • Maksimal puls
  • Kroppsmasseindeks (KMI)
  • Individuelt treningsprogram
  • Avanserte målinger av lungestørrelse og lungefunksjon (spirometri)

TESTEN

Gjennomfør en lett oppvarming på ca. 15 minutt.
Ha på deg vanlige treningsklær og rene joggesko.
Testen gjennomføres ved gange eller løp på tredemølle og har en varighet 5-6 minutt.

TRENINGSPROGRAMMET:

Utholdenhetstesten er et nyttig redskap for å foreslå hvilken treningsform eller aktivitet som passer best for deg. Etter testen kan vi lage et treningsprogram med pulssoner.
Dette gjør at du vil trene mer effektivt og komme i form raskere. Testen kan gjentas etter noen måneder for å måle om treningen gir resultater, og for å justere treningsprogrammet.

PARAIDRETT

Tester kan også gjøres ved bruk av rullestol eller kjelke på den store tredemølla.

NÆRINGSLIVET

Egne pakker for bedrifter/firmaer. Pakken kan i tillegg til tester også omfatte foredrag om trening og kosthold. Send oss en henvendelse!