Høring i forbindelse med spillemiddelsøknaden 2021

Høring av organisasjonsleddene i Rogaland: Rogaland idrettskrets (RIK) har mottatt mail fra NIF til særforbund og idrettskretser. Saken gjelder søknad om spillemidler til idrettsorganisasjonen for 2021. Søknaden skal leveres fra NIF til kulturdepartementet (KUD) 20. oktober. NIF legger opp til innspillsmøter med særforbund og idrettskretser 27-29 september, og gitt oss frist til å spille inn skriftlig innen 2. oktober.

RIK ber organisasjonsledd i fylket som har synspunkter om å sende disse til oss innen 21. september slik at vi rekker å gjennomgå disse før vi deltar i høringsmøter.

Her finner dere høringsdokumentet som NIF selv har lagt ut på sine høringssider.

Vi oppfordrer dere til å besvare i word dokumentet som kan lastes ned her.

Høringen legger blant annet opp til å mene noe om scenarier hvor man ikke får aksept for søknaden. Det vil være spesielt nyttig å få råd om hvordan idretten i Rogaland ser for dere å prioritere mellom de seks områdene det stilles spørsmål om i høringen.

Besvarelser sendes til rogaland@idrettsforbundet.no

Flere høringer med innspill finner du her