frivillig.svg

Besøk av Frivillighet Norge

Frivillighet Norge har vært på besøk i Møre og Romsdal idrettskrets

I forbindelse med kurs om rekruttering av frivillige som Frivillig.no holdt hos oss 30. august, ønsker vi å videreformidle muligheten til å rekruttere nye frivillige! Blant de 1800 organisasjonene på Frivillig.no er det plass til flere idrettslag som søker nye frivillige. På siden kan dere legge ut oppdrag for å få tak i nye dommere, trenere, vakter på arrangementer eller kaffekokere. Det er bare fantasien som setter grenser!

I idretten er det ofte foreldre som stiller opp som frivillige, men hva med de som har voksne barn men fortsatt vil være med å bidra? Eller de som har et hjerte for idretten? Er det plass til dem også? Vi vet hvor meningsfullt det er å delta som frivillige, vil vi ikke dele den gleden med andre? Vi vet at frivillighet forebygger ensomhet, og må derfor spørre oss selv: har vi plass til de som ikke allerede er med? Her er en liten film som viser viktigheten av å bli spurt om bidra som frivillig:

Du kan lese mer om hvordan ditt idrettslag kan registrere seg på Frivillig.no her: http://om.frivillig.no/ny-organisasjon Spørsmål kan sendes til kontakt@frivillig.no

Kjenner du en engasjert nykommer i frivilligheten, eller noen som fortjener selveste hedersprisen – Frivillighetsprisen?  Har din organisasjon eller noen av lokallagene deres en frivillig dere ønsker å sette pris på? Du kan nominere frivillige på: https://frivillighetensdag.no/

I løpet av høsten holder Frivillig.no kostnadsfrie foredrag og kurs om rekruttering av frivillige flere steder i landet, og de kommer blant annet tilbake til Molde 25. september. For informasjon om kurs i Møre og Romsdal kan du melde deg på deres nyhetsbrev: http://eepurl.com/dvMGlv eller sende mail til kontakt@frivillig.no for å få informasjon om kurs lokalt.