Fra venstre: Roar Lervik, Ellen Cathrine Hammer, Sverre Mauseth og Odd Berg.

Odd Bergs fond støtter kampen mot utenforskap blant barn og unge!

Det er mange som blir stående utenfor på grunn av økonomi, ikke minst i disse tider der folk opplever oppsigelser og permitteringer. Jeg ønsker å bidra til at flere skal bli inkludert. Det er så kjekt å kunne hjelpe, at jeg blir litt rørt av tanken på hva dette kan bety for noen som virkelig trenger det.

Dette var noe av det som Odd Berg sa i talen sin i forbindelse med overrekkelsen, som fant sted i idrettskretsen sine lokaler på Idrettssenteret i Molde. Møre og Romsdal idrettskrets er mottaker av tilskuddet og midlene er øremerket fritidsaktiviteter for barn og unge i Molde kommune.

Ellen Cathrine Hammer og Roar Lervik mottok midlene på vegne av idrettskretsen og begge utrykte stor takknemlighet på vegne av alle de barn og unge som får nyte godt av disse midlene. Pr. desember er 8 kommuner i fylket med i kontantkassa.no, hvorav Molde kommune er en av dem.

Odd Berg-fondet ble opprettet da den tidligere spilleren og treneren i MFK ble tildelt 50.000 kroner i stipend fra Sparebank 1 SMN i 2006. Nå har fondet passert 2,5 millioner. Tidligere er det rentepengene som har blitt delt ut til prisvinnerne, men de inntektene har vært marginale i koronaåret. Likevel vokser beholdninga takket være stabile bidrag fra Sparebank 1 og Prosjekt Tilhørighet. Tilskuddet skal gå til enkeltutøvere, idrettslag, lag og organisasjoner i Romsdal og Nordmøre. Styret i stiftelsen består av styreleder Odd Sigurd Berg samt styremedlemmene Bjørn Ove Sæther, Sverre Eilert Mauseth og Trond Holst Ågård.

Idrettskretsen takker Odd Berg og styret hans.