Ungdomsutvalget HIK 2019.png

Ungdomsutvalget i Hedmark

Ungdomsutvalget i Hedmark Idrettskrets består av syv ungdommer i alder 18 - 23 år. Ungdomsutvalget er en del av Hedmark Idrettskrets og er valgt inn i verv i et år om gangen.

Ungdomsutvalget skal være ungdommens talerør for idretten og skal være med å påvirke saker av interesse for idrettsungdom i Hedmark.

Ungdomsutvalget ønsker å komme ut til klubbene i Hedmark - så ta gjerne kontakt med oss dersom ditt idrettslag kunne tenkt seg å møte oss for å snakke om ungdomsidretten i din klubb!

Les mer om utvalget under.

Ola Strand, Leder - Åsbygda IL

Jeg er 21 år og kommer opprinnelig fra Vestfold, men har bodd i Hedmark i 13 år. Mitt hovedidrett er Langrenn, og har tidligere satset på langdistanse Langrenn. Jeg har spilt fotball, sykling og prøvd en rekke idretter.

I dag er jeg bare mosjonist som trives godt i skiløypa og på landveisykkelen. Jeg har gått idrettslinja på VGS med Langrenn som toppidrett. Jeg har vært deltager på NIF’s Olympisk akademi, Ung Leder kurs og var ansatt som Arenaprodusent under YOG Lillehammer 2016 (Curling og ishockey). Jeg har vært veileder på kurs i SUM fra Norges Skiforbund, Prosjektleder i SUM i Hedmark Skikrets og frivillig under YOG Lillehammer 2016 og en rekke arrangementer (Trondheim – Oslo, Birken, Ski NM).

Frida Marie Myhr, nestleder - IL Trysilgutten.

Frida Marie Myhr, medlem

Jeg er 18 år gammel og kommer fra Trysil. Jeg går andre året studiespesialisering på Trysil Videregående skole. Jeg har tidligere prøvd ut alt fra svømming, friidrett skiskyting, basistreninger, men endte opp med å gå videre med håndball.  Jeg har spilt håndball for Trysilgutten idrettslag i 10 år og har en sesong for Elverum Håndballklubb. Jeg er ikke lengre aktiv som utøver, men fortsetter å trene alene.

Jeg liker ellers å stå på snowboard i fjellet, trene styrke og utholdenhet ute og på senter. Jeg er glad, aktiv og sosial.

Ali Al-Saad, medlem - Elverum Fotball.

Ali Al-Saad, medlem

Jeg heter Ali Al-Saad, og er 22 år gammel og representerer Grue IL. Jeg har vært i alle sidene av idretten; spiller, trener, dommer og leder. Jeg kommer også inn i Elverum fotball som integreringskontakt for klubben.

Thea Holmøy Aamold, medlem - IL Trysilgutten

Thea H. Aamold, medlem

Jeg er en aktiv og sosial person på 17 år og kommer fra Trysil. Jeg går andre året studiespesialisering ved Trysil videregående skole.

Jeg har tidligere deltatt på basistrening, dans, skiskole og skiskyting og har drevet med skiskyting i ca. 7 år. Jeg slutta som utøver i 2016 og starter med trener-1 kurs i skiskyting i slutten av april 2018. Ellers så trener jeg og liker å være med venner.

Ine Marie Helmersen, medlem - Hamar IL Turn Info kommer

Gyda Nordhagen, medlem - Hernes ILInfo kommer

Thea Larsen, medlem - Storhamar Håndball

Info kommer

Ønsker du å vite mer om ungdomsinvolvering eller Ungdomsutvalget? Har ditt idrettslag et ønske om å bruke Ungdomsutvalget til å bidra i ungdomsarbeidet i klubben?

Ta kontakt med oss for mer informasjon:

Ola Strand - Leder i Ungdomsutvalget

ola.strand@idrettsforbundet.no