Parasvømmer 2 - NSF-funksjonshemmede-jente.png

Svømmeopplæring og funksjonsnedsettelser

Norges Svømmeforbund og Hamar IL arrangerer kurs som gir en god basis for å kunne gi et tilbud om parasvømming/svømmeopplæring

Lørdag 29. september arrangerer Hamar IL svømming dagskurs om SVØMMEOPPLÆRING OG FUNKSJONSNEDSETTELSER

Kurset er på HIL-huset og i Ankerskogen.

Kurset gir en god basis for å kunne gi et tilbud om parasvømming/svømmeopplæring – det er også kurs vi anbefaler alle instruktører, uansett nivå, å gjennomføre.

Vi ser at det ikke er så mye tilbud om para-kurs og trening – svømming - i Hedmark og Oppland og nord i Akershus. Noen klubber har bra tilbud, men det bør absolutt være grunnlag for tilbud i flere klubber. Dette dagskurset bør gjøre det enklere for klubbene å være på offensiven.

Påmelding via Idrettskurs innen 23. september, se https://mi.nif.no/Event#1671028-010

Har dere spørsmål generelt om parasvømming og tilbud og aktiviteter til mennesker med funksjonsnedsettelser, er det bare å ta kontakt:

Kristin Homb
Idrettskonsulent