Innalndet idrettskrets.jpg

Innlandet idrettskrets er konstituert

2. november 2019 ble en historisk dag hvor Hedmark idrettskrets og Oppland idrettskrets ble til Innlandet idrettskrets

Det ble avholdt to avviklende og ett konstituerende kretsting på Scandic Lillehammer med god atmosfære og godt engasjement. Styrene i Hedmark idrettskrets og Oppland idrettskrets ble takket av for sin innsats. Styreleder i Hedmark, Tor Inge Martinsen, fikk tildelt idrettskretsens høyeste utmerkelse,- medalje med diplom.

Det nye styret i Innlandet idrettskrets ble valgt, og starter sitt virke fra  01.01.2020:
Leder: Jan Arild Berg
Nestleder: Jannicke Stenberg Mykkestue
Medlemmer: Haakon Struksnes Fjone, Inger Lilleby Fløgum, Morten Gustu, Svein Erik Nordhagen, Ida Haugstad Stake.
Vara: Alexander Eriksson, Mali Nordseth Nyløkken

Virksomhetsplan og budjsett ble vedtatt.

Oppland idrettskrets og Hedmark idrettskrets skal slås sammen til Innlandet idrettskrets med virkning fra 01.01.2020.

Idrettskretsen skal være et koordinerende organisasjonsledd og jobbe med oppgaver som er av felles interesse for alle idrettene i Innlandet fylke.

Den nye idrettskretsen vil få:
744 idrettslag
157 000 medlemskap
47 idrettsråd
48 særidretter med aktivitet

Kontorene på Lillehammer og Ottestad vil bli opprettholdt.
Dette ser vi på som en fordel med tanke på de store geografiske avstandene.

Innlandet idrettskrets viderefører organisasjonsnummer fra Hedmark idrettskrets og adressen til Oppland idrettskrets.

Idrettspresident Berit Kjøll var hjertelig tilstede på kretstinget og hun understreket hvilken betydning idrettskretsen har og vil ha for Innlandet. Dette tar vi med oss videre og vil jobbe hardt for visjonen:
Idrettsglede for alle i Innlandet!