Foto: Jonas Hasselgren.

Ønske om 11er-hall i Hamarregionen

Et ønske om 11-er hall fotball i Hamarregionen har vært på blokka hos flere i mange år.

Vår anleggsansvarlig har nylig vært delaktig på et temamøte om Storhall hos Stange Sportsklubb. I tillegg var representanter fra NFF Indre Østland, Innlandet fylkeskommune, Stange kommune og Hamar kommune til stede på møtet.

Høsten 2020 ble det nedsatt en prosjektgruppe med formål om å kartlegge mulighetene for fotballhall i Stange idrettspark. Prosjektet er to-delt, med ønske om å bygge en mulig 11-er hall, samt parallell jobbing med et helhetlig uteområde. Hallen og uteområdet skal være til glede og nytte for ulike generasjoner og aktivitetsnivåer, på dag- og kveldstid.

Det var et godt møte med mange gode innspill, og vi er spent på veien videre. Kanskje kan vi bli vitne til realiseringen av både en etterlengtet 11-er hall i Hamarregionen, og en ny «folkehelsepark» i samme område med fokus på «aktivitetsglede for alle».

Stange Sportsklubb inviterer nå til folkemøte den 14. desember kl. 18.00-20.00 på klubbhuset i Stange, for informasjon og dialog om prosjektet.