Paraidrettssenteret i Trøndelag og Meråker Kurbad ser fram til et nært samarbeid i årene som kommer. På bildet fra venstre: Svein Bergem (Paraidrettssenteret), Steinar Volden (Meråker Kurbad), Per-Einar Johannessen (Paraidrettssenteret) og Kine Beate Kveen (Meråker Kurbad).

Paraidrettssenteret inngår samarbeid med Meråker Kurbad

Paraidrettssenteret i Trøndelag har inngått samarbeidsavtale med Meråker Kurbad.

- Meråker Kurbad ønsker å bidra til at flere mennesker med funksjonsnedsettelser skal få økt trygghet, trivsel og mestring i ulike aktiviteter. Vi har utviklet et habiliteringstilbud med muligheter for utprøving av aktivitetshjelpemidler, klatring, ridning, ballsport, ski, skyting, skiskyting og sykkel, samt turaktiviteter sommer som vinter. Tilbudet er unikt i sitt slag i Midt-Norge. Å samarbeide om dette med Paraidrettssenteret i Trøndelag er stor stas. Geografisk nærhet til Paraidrettssenteret og dets kompetanse og nettverk i kommunene, motiverer oss til å arbeide med å rekruttere flere av våre pasienter til den organiserte paraidretten, forteller Steinar Volden, daglig leder ved Meråker Kurbad.

Paraidrettssenteret i Trøndelag ser fram til samarbeid med Meråker kurbad.

- Dette er et samarbeid som vil styrke arbeidet med å få flere unge og voksne med funksjonsnedsettelse i mer fysisk aktivitet. Her er mye erfaring og kompetanse som begge parter vil dra stor nytte av, forteller Per-Einar Johannessen, prosjektleder ved Paraidrettssenteret i Trøndelag.

Meråker kurbad1.JPG
Signering av avtalen! På bildet fra venstre: Steinar Volden,
Kine Beate Kveen, Per-Einar Johannessen og Svein Bergem.